Op zaterdag 5 maart 2016 vond wederom het jaarlijks concert van het Spakenburgs Visserskoor plaats.
Gezien de enorme toeloop het afgelopen jaar werd besloten het optreden te verdelen in een avond en middaggedeelte.

Middaggedeelte
In de middag vond een optreden plaats dat speciaal gericht was op de oudere inwoners boven 65 en onze gehandicapten inwoners.
Dankzij de financiƫle bijdrage onze plaatselijke visgroothandel Fishpartners konden wij de bezoekers naast een speciaal uitgevoerd programma ook voorzien van een gratis natje en een droogje. Dank ook aan de vele vrijwilligers die voor het vervoer en bediening van deze groep van c.a. 350 toehoorders hebben gezorgd.
Naar verluid voor de meeste aanwezigen een onvergetelijke middag.

Avondprogramma
Het faute verkleedfeest. Een optreden voor zowel jong als oud. Het Spakenburgs Visserskoor zelf was om en om gekleed in spijkerbroek en wit of zwart shirt.
Ook een groot deel van het c.a. 700 koppige publiek was uitgedost in de meest bizarre kledij. Een geweldige aanblik. Zelfs Sinterklaas verscheen op het toneel.
Van begin tot het einde werd er door het aanwezige publiek met het koor meegezongen. Ook een dansje en de polonaise werden niet vergeten.
Staand op banken en uit volle borst meezingend kon het aanwezige publiek zich volledig uit leven.
Zoals altijd werd het jaarlijks concert besloten met het gezamenlijk zingen van het Spakenburgs volkslied. Onze burgemeester dhr. Van Groep werd als speciale gast voor dit nummer deelgenoot gemaakt van het koor. Volgens berichten uit het publiek zou de burgervader een aanwinst zijn voor het koor.